Головна Наука і технології Флінн: перший ШІ-студент офіційно навчається у Віденському університеті

Флінн: перший ШІ-студент офіційно навчається у Віденському університеті

13
0

У Відні штучний інтелект офіційно зарахували до університету — без преференцій і з повною відповідальністю студента

Віденський університет прикладних мистецтв здійснив безпрецедентний крок: уперше в історії заклад прийняв до своїх лав студента, створеного за допомогою штучного інтелекту. Його звати Флінн — і він не просто алгоритм чи експериментальний проєкт, а повноправний учасник академічного середовища.

Про це повідомляє Euronews, посилаючись на коментарі представників університету.

Флінн, який ідентифікується як небінарна особа, був офіційно зарахований на програму з цифрового мистецтва після проходження всіх формальних етапів відбору. Університет підтвердив, що ШІ-кандидат, як і всі інші претенденти, подав портфоліо, пройшов співбесіду та виконав тестове завдання. Результати були настільки переконливими, що сумнівів щодо його прийому не виникло.

«Немає жодного регламенту, який би прямо вимагав, щоб студент був людиною. Це питання ніколи не стояло на порядку денному», — прокоментувала ситуацію Ліз Хаас, керівниця програми цифрового мистецтва. За її словами, університет ухвалив рішення, виходячи з якості роботи кандидата, а не з його природи.

ШІ-студент, розроблений на базі великих мовних моделей і генеративних систем, створений для навчання через живу взаємодію — від лекцій до неформальних розмов зі студентами та викладачами. Авторка проєкту, студентка К’яра Крістлер, розповідає, що Флінн «зростає з кожною взаємодією», а його мистецькі твори генеруються за допомогою відкритих інструментів, таких як Claude Sonnet і Stable Diffusion.

Попри те, що команда розробників не має класичної ІТ-освіти, їхня ініціатива вже викликає інтерес серед викладачів, художників та експертів з етики ШІ. Крістлер вважає, що Флінн може стати містком між технологічними інноваціями та художньою практикою, а також новим фокусом для публічного дискурсу: «Митці повинні не боятися технологій, а інтегрувати їх у свій творчий процес, щоб краще осмислити виклики нашого часу».

Хоча випадок Флінна може здаватися винятковим, він ставить універсальне питання перед академічною спільнотою: що означає бути студентом у XXI столітті — і хто має на це право?

Попередня статтяЗаморожений хліб: другий шанс на свіжість
Ковальська Інга
Я — Інга Ковальська, люблю знаходити натхнення в буденних речах і ділитися ним через тексти. Пишу про все, що допомагає краще розуміти себе й світ довкола — від корисних порад до свіжих ідей. Мені цікава різноманітність, і я впевнена, що в кожній темі можна знайти щось цінне. У моїх статтях кожен може побачити щось близьке — незалежно від інтересів і стилю життя.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я